موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از پیگیری مطالبات بازنشستگان فرهنگی به ویژه در حوزه رتبه‌بندی از طرف کمیسیون متبوع خود، خبر داد.

پیگیری مطالبات فرهنگیان بازنشسته در کمیسیون آموزش/ باید تمام بیمه فرهنگیان را در کشور یک کاسه کنیم

محمدرضا احمدی در مورد مطالبات بازنشستگان فرهنگی، گفت: طی جلساتی که با وزرای آموزش و پرورش دولت سیزدهم و چهاردهم داشتیم مباحث آموزش و پرورش در قالب چالش‌ها از رتبه‌بندی معلمان گرفته تا مطالبات فرهنگیان بازنشسته به صورت جزیی مطرح شده تا این گفتمان‌ها و نظارت‌ها مسیری برای اجرای دقیق قوانین برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش و فعالان این عرصه باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه هر کشوری از طریق آموزش و پرورش می‌گذرد، افزود: اگر این مسئله در باور مسئولان است باید مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش به صورت جدی حل شود، دغدغه‌هایی که امروز فرهنگیان با آن دست به گریبان هستند باید یکبار برای همیشه رفع شود تا در دوران بازنشستگی این گروه از فرهنگیان به دنبال حل مسائل و چالش‌های خود در حوزه حقوق و دستمزد، بیمه، اعمال رتبه بندی و ….. نباشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان سال‌ها در گذر دولت‌های مختلف خاک می‌خورد با تلاش و قوه مقننه به سرانجام رسید، یادآور شد: با تصویب رتبه‌بندی معلمان در مجلس یازدهم طیف گسترده ای از گروه فرهنگیان مشمول اجرای این قانون شدند که بازنشستگان فرهنگی نیز جزیی از آن ها محسوب می‌شوند و خواهان اجرای درست این قانون هستند.

احمدی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان گام بلندی در خصوص ارج نهادن به تلاش فرهنگیان در تمام دوران خدمت آن ها بوده است، اظهار کرد: خلأها و ضعف‌های این قانون باید به صورت جدی برطرف شود تا امروز شاهد اعتراض گروهی از بازنشستگان فرهنگی و قشری از معلمان نباشیم که مشمول این قانون هستند و بر اجرای درست آن انتقادهایی دارند.

وی با اشاره به اینکه گروهی از بازنشستگان فرهنگی در فاصله زمانی ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته می‌شدند و حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود،گفت: پرونده این عزیزان به صندوق بازنشستگی کشور ارسال و بدون رتبه‌بندی در نظر گرفته شده بود، که طبق مصوبه مجلس باید تمام فرهنگیان مشمول این قانون شوند و امروز گروهی از بازنشستگان فرهنگی بر این مهم انتقادهایی دارند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مطالبات بازنشستگان فرهنگی به ویژه در حوزه رتبه‌بندی از طرف کمیسیون به صورت جدی پیگیری خواهد شد، افزود: توجه به بیمه معتبر از دیگر خواسته‌های فرهنگیان است که امروز این مهم  برای فرهنگیان از طریق بیمه‌نامه دانا یا معلم و یا دیگر بیمه‌ها انجام می‌پذیرد؛ سر و سامان دادن بیمه فرهنگیان از جمله وظایف وزیر آموزش و پرورش کشور و معاونان وزارتخانه است که باید به صورت جدی پیگیری شود تا این شایبه که هر استانی با یک سازمان بیمه‌گر تبانی کرده است از اذهان عمومی پاک شود.

احمدی با بیان اینکه بیمه فرهنگیان باید به واسطه سازمان‌های بیمه‌گری پرداخت شود که بیشترین تعهدات را نسبت به بیمه پردازان خود دارد، گفت: کمیسیون آموزش به سهم خود حامی فرهنگیان از ابتدایی‌ترین حقوق آن ها از بیمه گرفته تا پرداخت حق الزحمه بازنشستگان به صورت جزیی با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وزارتخانه صحبت کرده است و در مورد پرداخت حق بیمه بازنشستگان باید مسئله را از ریشه حل کنیم تا شاهد حاشیه‌های پرداخت حق بیمه معلمان به واسطه بیمه دانا، معلم و دیگر بیمه‌ها نباشیم؛ باید تمام بیمه فرهنگیان را در سراسر کشور یک کاسه کنیم تا در دوران بازنشستگی این گروه دچار مشکل نشوند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.